Re: OT: Access Point

On Fri, 20 Jul 2007 14:33:19 +0200, Poul <pb@xxxxx> wrote:

>En ADSL opkobler normalt mod MAC adressen. Du har ofte kun lov til at få
>tildelt 1 adresse. Derfor kan du ikke komme på, når din dynamiske IP
>allerede er tilkoblet (registreret til) en anden MAC-adresse. Derfor
>giver det tit problemer, hvis der skiftes mellem router og netkort.

<--- klip en hel masse --->

Du har helt ret hvis det drejer sig om helt almindelig opkoblinger. Nu
er der bare det at TDC Webspeed (i hvert fald den jeg har) ikke
frigiver linjen til en ny MAC adresse uanset hvor længe du venter.

Når man registerer sig som kunde gør man det med en MAC adresse og den
binder den til for tid og evighed, med mindre der gøres noget aktivt
for at ændre det.

Ja jeg har haft ADSL gennem TDC også. Der kunne man bare vente ca. 4
timer, så glemte den alt om det. Men ikke Webspeed.

Jeg skal ikke kunne sige om der er forskelle på webspeed opkoblingerne
fra central til central. Men sådan er det her hos mig. Hvis du har en
webspeed og det er anderledens for dig, så fint. Det betyder jo så at
webspeed dækker over flere tekniske løsninger, som er forskellige på
det punkt.

Hvis det er tilfældet så er debatten jo ligegyldig, for så skal man
alligevel se på den enkelte webspeed linie for hvordan det skal gøre.
Jeg har dog min tvivl om det er tilfældet.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen