Re: OT: Access Point

Kurt Frederiksen <skuf@xxxxxxxxx> writes:

> Når man registerer sig som kunde gør man det med en MAC adresse og den
> binder den til for tid og evighed, med mindre der gøres noget aktivt
> for at ændre det.
>
> Ja jeg har haft ADSL gennem TDC også. Der kunne man bare vente ca. 4
> timer, så glemte den alt om det. Men ikke Webspeed.

Her på Frederiksbergs webspeed er "tid og evighed" med modifikationer.

Jeg har længe haft routeren til at klone den gamle stationære PC. Men
i.f.m. nogen FTP-problemer ville jeg have laptop'en direkte på
kablemodemet.

Jeg blev promptet for kundenr. og password, og så var den nye MAC
registreret. No problem.

Bagefter satte jeg så routeren til at klone MAC fra laptop'en, og alt
virkede som før.

Hvis man har kundenr. og password klar, kan man formentlig skifte MAC
hver 10 minutter hvis man har lyst.  ;-)

--
  Mogens Dybæk Christensen
  e-mail mdc at mail dot tele dot dk