Re: hosts: i /etc/nsswitch.conf

Atte André Jensen <atte@xxxxxxxxxxxxxx> writes:

> I ubuntu (som ikke virkede) lød den:
> hosts:          files mdns4_minimal [NOTFOUND=return] dns mdns4
>
> Og under debian (og ubuntu hvor det virker) lød den:
> hosts:          files dns

mdns står for Multicast DNS, der er en zeroconf-protokol der laver
navneopslag på et lokalnetværk uden at der er en central
nameserver. Det giver mulighed for at en computer på lokalnetværket
bare kan komem og sige: Hej, jeg hedder peters-computer.local.

Men mindre du har et dynamisk netværk hvor der dukker enheder op hele
tiden, så ville jeg ikke tror der gik meget galt ved at slå det fra.

Det er en del at det sæt protokoller Apple har skubbet bag på under
navnene rendevouz og Bonjour.

//Makholm