Maildir: levering i new/ eller cur/

Jeg sidder og bakser med noget maildir. Ifølge dokumentationen foregår
levering af mail til et maildir løst sagt på følgende måde:

 1. Generer unikt filnavn i tmp/
 2. Skriv mailen til filen
 3. Lav et hardlink til new/
 4. Fjern hardlink fra cur/

Når en mailreader kommer forbi gøre den så følgende:

 2. Fjern hardlink fra new/

Mit spørgsmål er så: Hvorfor vejen forbi new/?

Hvis jeg gerne vil levere en mail så den allerede optræder som læst,
så skal jeg have sat 2,S i <info>-feltet, men i hvert fald courier
fjerner <info>-feltet når det optræder i cur/.

Det ser ud til at couriers libmaildir giver mulighed for at kalde en
callback-funktion når en mail blier flyttet fra new/ til cur/, men
tilsyneladende bruger courier ikke selv denne mulighed nogle steder.

Iøvrigt, er der nogle grund til link/unlink i stedet for rename?

//Makholm

Follow ups