From: Anders Gnistrup [mailto:anders.gnistrup@xxxxxxxxxx]
Sent: 1. august 2007 08:28
To: sslug-teknik@xxxxxxxx
Subject: RE: [TEKNIK] OT: Backup af W2k disk

Ja

Se man dd. God hvis disken ikke skal skiftes.
Ex:

dd if=/dev/hda | gizp > /mnt/usbdisk/backupfile.tgz

Pak ud med

dd if=/mnt/usbdisk/backupfile.tgz | gunzip > /dev/hda

Det kan være en rigtig god ide at defragmentere disken (i windows) inden backup, lave en fil med rene nullere på resten af disken og så eller slette den igen.

En anden mulighed er ghost.

En helt tredige mulighed er at ringe til microsoft og få en ny nøgle.

Venlig hilsen,

Anders Gnistrup
Konsulent

Embedit A/S