SV: Re: DVD og OpenGL på en VIA eBox - nogen succes ?

>     Jan> 3) Jeg har kigget på OpenChrome driveren
> men der skrives at
>     Jan> support for XvMC er droppet p.t. pga.

> Det er openchrome driveren du skal have fat i. Hvor
> ser du at xvmc
> midlertidigt ikke er understøttet...har ikke lige
> kunne finde noget om
> det. Jeg ved at openchrome driveren(eller måske kun
> en del af den) er
> inkluderet i den nyeste X.org X-server release

Hej Hasse.

http://unichrome.sourceforge.net/faq.html

"Where is XvMC?

      Gone.

      The current X-side XvMC implementation is a bit
of a hack on top of Xv."

Så det tegner da ikke så godt. Men OK - siden er et år
gammel nu.

Kan godt se nu at det nok var
http://www.openchrome.org/ jeg skulle have kigget på
fra starten.

> Faktisk når jeg tænker over...så burde CLE266(som
> jeg så vidt lige
> kunne se der er i din) været understøttet af xorg
> hvis det er en nyere
> version...fordi CLE266 efterhånden er rimelig
> gammel. Det er sådan at
> nyere chipsets først bliver understøttet i
> openchrome...og senere
> følger de med xorg

Ja, det troede jeg da også, men jeg synes ikke lige
det følger med automatisk når man installerer X på
ubuntu 7.04. Mon der er en pakke der indeholder en
relativt opdateret driver ? Jeg synes compile af
openchrome driveren lyder noget tungt (flere timer)...
Jeg prøver at se om ikke jeg kan finde en ubuntu
pakke.

Har du selv compilet driveren ?

Mvh
-- Jan

Alt i én. Få Yahoo! Mail med adressekartotek, kalender og
notesblok. http://dk.mail.yahoo.com