Re: Validere w2k cd

Hej Martin

Næh, det har du for så vidt ret i, men der er ingen alternativer. Jeg
har i hvert fald intet kunne finde, som bare kan tåle den mest
velvillige sammenligning med Outlook. Om Outlook så er et godt eller
dårligt produkt er en helt overflødig diskussion uden mening da det
intet er at sammenligne med..

OO har - som kontorpakke - nået et rigtigt godt niveau, men hvad hjælper
det, når Outlook funktionaliteten mangler. Outlook er hjørnestenen i
næsten alle virksomheder.

Det er derfor jeg tidligere kom til at brokke mig over mange spildte
kræfter på de nytteløse distroer Linux verdenen er så befængt med.
Linux/Open Source communities burde se faren i stedet for pr. refleks at
kritisere og nedgøre MS. Se f.eks kalenderfunktionen i Mozilla
Thunderbird. I mindst 2 år er det minimalt hvad der er sket. Jeg har
næsten opgivet Mozilla Thunderbird/Firefox, da de åbenlyst ikke har
kræfter (evne til koordination) og få den skidde kalender til at være
andet end noget legetøj fra før 1993. Serverdelen, notes, booking,
interface for andre programmer er tilsyneladende slet ikke overvejet
endnu iflg Mozilla roadmap. Om 5 år er Mozilla historie.

Første trin i en succes er, at erkende hvad man er oppe imod og vide
hvilken "key-functionality" der er et must, hvis man overhovedet skal
gøre sig nogle forhåbninger om at gøre sig berettiget.

På markedet ser jeg...
 - Evolution er måske det bedste forsøg. Men er for mange blot et
dårlig/elendig kopi af Outlook. Stilmæssigt er den håbløs.
 - Barca - ukendt for de fleste - er kun for windows og m-e-g-e-t
primitiv i backoffice funktionaliteten. Hvis overhovedet det ord kan
bruges retfærdigt, når det drejer sig om Barca.
 - Lotus notes er for gammeldags og slet ikke tilgængelig i en
neddroslet - mere privat - version. Dvs. du kan kun få den på arbejde...
aldrig privat. Her har MS en force - selvom de gerne vil have mere i
licenspenge.. så er alle deres produkter udbredte i de private hjem.
Lovlig eller ulovligt er af mindre betydning. Det væsentlige er at folk
efterhånden kender dem og kan betjene dem.

Er der noget jeg har overset...?

Tendenserne i markedet ærgrer mig - for jeg så meget gerne et alternativ
til MS både privat og på jobbet.

vh
Poul