startx som bruger tabt

hej "kammersslug'er"

Bruger VL 3 en slackware 8.1 afledning

I forbindelse med nogle hardware problemer forsøgte jeg at omkonfigurer X til en anden mus ved hjælp af et automatisk konfigurering program. Det lykkedes ikke og jeg fandt en anden løsning men processen havde ødelagt noget. Jeg kunne ikke længere "startx" som bruger. Jeg får denne meddelelse.

Fatal server error:
xf86OpenConsole: server must be running with root permissions you should be using Xwrapper to start the server or xdm.

we strongly advice aginat making the server SUID root\!

Så vidt jeg kan se ud af dette er det altså selve xserveren jeg ikke kan få tilladelse til at starte, men hvad så før? jeg har jo kunnet starte den som bruger føre jeg lavet omkonfigureings-forsøget?

I fejlmeddelelsen kommer så forslaget Xwrapper.
og når jeg prøver at starte Xwrapper får jeg:

execve failde for /usr/X11R6/bin/X (errno 8)

Hvis jeg så prøver Xwrapper som root får jeg også denne fejlmelding.

Er der nogen som kan dechifrerer dette og se hvad der eventuelt kunne gøres?

/Mikkel