ekstern fat32-disk pludselig tom

Hej liste,

en ven af mig er netop kommet i den uheldige situation at have mistet 600 GB vigtige data på en ekstern 1 TB harddisk. Disken er formateret med fat32 (!) og indeholdt ca 600 enkeltfiler. Under kopiering fra denne disk til en anden tilvarende via en win-maskine gik computeren ned. Efter genstart er source-disken tilsyneladende helt tom. Han har nu taget en linux-box i brug, mountet disken read-only og prøver at få dataene tilbage, indtil videre uden held.

Lyder problemet bekndet for nogen af jer? Et umiddelbart gæt fra min side ville være, at den ene FAT-tabel kunne være blevet slettet ved en (menneskelig eller programmatisk fejl)

Hvad er oplagte værktøjer til at diagnosticere problemet og gendanne filerne?

han har prøvet med fsck.vfat, uden held, men det kan være en brugerfejl...

Beklager de sparsommelige oplysninger, men jeg har desværre ikke fysisk eller ssh-adgang til maskinen... håber nogen genkender problemet fra egen erfaring!

mange tak for jeres tid,
Siemen

Follow ups