Re: Installation på Zepto 3415W

On Wed, Aug 22, 2007 at 07:18:05PM +0200, Ejnar Zacho Rath wrote:
> (undskyld til dem på flug-teknik for denne "cross posting", men jeg har
> brug for flere forslag)
>
> Nu har knægten så købt en Zepto med
> - 2 GHz Intel Core 2 Duo
> - 2 GB RAM
> - 160 GB Samsung hybrid disk med 256 MB flash RAM
> - og så bluetooth, trådløst net, webcam etc. etc.
>
> Det er lidt af en prøvelse.  Først forsøgte vi med Ubuntu 7.04.  Det gik
> slet ikke - den døde kort efter den havde passeret boot menuen.  Lidt
> bedre gik det med en tekstbaseret installation fra 7.04-alternate, men
> [...]

Hvad mener du når du skriver "boot"?

Gennemfører maskinen POST?

Indlæser BIOS in bootsektor fra andre medier end harddisk?

Er det BIOS som fortæller at der mangler en bootsektor?

Har du kørt programmet memtest86?

Bliver uret i maskinen stillet til det samme tidspunkt hver gang
maskinen har været slukket længe?

/kallenberg