32-bit linux-distro på en 64-bit laptop, kan man det?.

Jeg tænker på at købe en Toshiba Satellite P100.
Den har en Intel Core Duo-processer T5500, som er en 64-bits CPU.
Citat fra http://www.intel.com/pressroom/archive/releases/20060727comp.htm
"
Intel® 64 Technology – This enhancement to Intel's 32-bit architecture supports 64-bit computing,
"
På sådan en maskine mener jeg at der skal installeres en X86-64 linux version, men Kristian Vilmann skriver i tråden "Laptop anbefaling" om en Lenova T:
"
Forøvrigt er det er 64-bit maskine, men det kan være ret indviklet at få
flash, java og den slags til at køre godt nok til daglig produktion, så
jeg endte med en normal 32-bit Ubuntu.
"
Betyder det at en 32-bits linux kan køre uden problemer på en 64-bits maskine?.
Kan man således installere i586-rpm pakker og ikke x86-64?.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:heesche@xxxxxxxxxxx