Re: HP Pavilion d6100, ingen lyd fra MIC

> Well, så må jeg jo ulejlige her på listen. Jeg har installeret ALSA osv., på
> SuSE10.2eren, alt ser ud til at funke fint. Seneste version, home-compileret.
> Kerne; 2.6.18-pretty standard out of the box.
>
> Altså mic virker ikke, heller ikke en ekstern. Any ideas?

Ja masser, start med alsaconf, og derefter alsamixer under [Capture]
(tryk på tabulator) Så kan du justere på optage volumen for dit lydkort.

Fyr op for det hele, og prøv så hver enkelt mens du optager med
while true;do arecord -f dat -d 1 test.wav;aplay test.wav;done

Så er det jo bare at lege med kontrolen indtil du hører dig selv
(du skal jo sige noget mens den optager)  ;)

-Doc
--
No trees were killed in the sending of this message
However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.