Re: Gigabit Nightmare

Jon Bendtsen skrev:
> kører du med jumbo frames eller ej?

Som jeg nævnte. :) Slog jeg det fra fordi det dræbte den gamle servers
netværk forbindelse.

> Hvad er switchens port sat til? force 1000Gbit? eller autodetect?

Unmanaged switch, så kun auto detect.

> Prøv at sætte den til forced 1000Gbit.
> Prøv en anden port i switchen, prøv andre netledninger. Hvor lange er de?

Jeg har prøvet intil flere forskelige kabler (cat 5/6) og de er et par
meter lange, købte cat 6 kabler, fordi 1000Base-TX krav om bedre kabler
gør at det var noget uklart om det var påkrævet, jeg har siden da lært
at 1000Base-T er bygget til cat 5 kabler.

Det eneste jeg ikke har prøvet er skærmet kabler, jeg har rent faktisk
bestilt skærmet, selvom det ikke giver nogen mening, så er jeg desperat
nok til at smide penge ud af vinduet.

> Har du andre switche på samme netværk?

Nej, det hele er samlet på denne ene switch.

Lige i dag er det:

1: 100 ADSL Router
2: 100 Gammel Server
3: 1000 Windows boks
4: 1000 Linux Workstation
5: 1000 Linux Server. (Deaktiveret)
7: 100 Mbit Linux Server.

Jeg har prøvet at bytte om på række følgen, men desvære uden nogen
effekt til at stabiliserer tingende.