Re: Satelit TV (DVB-S) PCI eller evt Dreambox

On Mon, Sep 24, 2007 at 20:59:44 +0000, Per Jørgensen wrote:

> Jeg ville såmænd bare høre omkring mulighederne for DVB-S kort og MythTV ??

DVB-S kort  virker med VDR project:
http://vdr-portal.de/board/portal.php
Supporterede DVB-S kort kan findes
på http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Main_Page
Vær forsigtig med USB modeller, de er langt fra alle supporteret
lige godt.
Skystar2 plejer at være godt supporteret.
(kan fås fra ca. 50 Euro)

Men VDR  er jo ikke MythTV, men MythTV burde virke
med DVB-S/C/T kort i følge dokumentationen :
 http://mythtv.org/docs/mythtv-HOWTO-3.html#ss3.1

> Da jeg skal have Satelit TV i mit hus, ville jeg høre om der var nogle der
> havde en ide omkring hvordan jeg bedst muligt kunne tilkoble denne til min
> MythTV.
> Jeg ville jo egentlig enormt gerne have den tilkoblet der - Men som jeg
> har snakket nmed VIASAT om - at dette ikke er muligt. Dog kunne jeg ikke
> forestille mig andet end det er muligt på en eller anden måde?

Til Viasat:
Den nemmeste måde er at anskaffe en Dreambox og så anvende
specielle linux-images på dreambox'en så den kan anvendes
med Viasat kortet. Desværre skal kortet en tur forbi original
modtageren en gang i mellem for at få opdateret kortet.
Dreambox har netværkstislutning så man kan hente/gemme optagelser
over netværk.

Jeg løste dog Viasat problemet på anden vis, jeg ophørte som kunde
og blev fri for Viasat's små dårlige boxe og hjemmestrikket kodning.
... og som bonus sparede jeg månedligt en hel del penge :)
I stedet har jeg flere satelliter med FTA kanaler (ukodede kanaler):

http://linux.adr.dk/sat/triax100LNB5.html

Jeg bruger endnu kun almindelige satellitmodtagere , jeg er først
ved at eksperimentere med VDR og DVB-S og DVB-T , som skal bygges
ind i en lidt ældre PC.
Indtil videre er det mest DVB-T jeg kører fra linux, og det
med CLI tools :)  (command line tools)

--
mvh Frank Damgaard  |