WiFi/WEP og AirPort

Min hustru har overtalt mig til at aktivere krypteringen på vores trådløse netværk. Det er vist egentlig en god idé, men det giver os en del problemer.

Basestationen for vores trådløse netværk er en fin, lille Apple AirPort, som man administrerer gennem et Mac OS X program. Det var ikke noget problem at aktivere "128-bit WEP" på basestationen med en god, lang pass-phrase som beskyttelse af netværket.

Problemet er at finde ud af hvordan Apple oversætter den indtastede pass-phrase til en WEP-kode.

Jeg har prøvet den trivielle løsning med:

  iwconfig eth1 key 's:en god, lang pass-phrase'

Men det virker tilsyneladende ikke.

Nogle bud på en løsning?

Jacob (der savner sit trådløse netværk)

Follow ups