Re: sslug-teknik Digest 12 Oct 2007 23:48:56 -0000 Issue 3229

On 2007-10-11, Ole Nomann Thomsen <ont@xxxxxxxx> wrote:
Min Newtech MP4 afspiller bliver, når det plugges i USB stik, detekteret som et kamera af KDE (eller HAL? eller ?) og "mountet" (kun synligt med ioslave fra Konqueror) som "system:/media/camera". Konqueror nægter at skrive til den, da "den ikke understøtter skrivning til kamera".

system:/media kan jeg ikke finde udefra.

Har nogen en ide om hvor jeg skal gå hen for at få den mountet som et almindeligt USB-mass storage? For mig ser det ud som om KDE/HAL er lidt for smart her og "hjælper" mig med at mounte mit USB-device på en ikke-tilgængelig måde fordi den "genkender" det som et kamera. Kan jeg få den til at lade være med det?

Er du sikker på at det er en usb-mass-storage-enhed?

Mange nyere afspillere er ikke usm-mass-storage, men
media-transfer-protocol-enheder.

Hvordan opfører kamera:/ og camera:/ kio-slaves ?

Og har du rettigheder til at skrive til devicet? (Der bruges så vidt jeg
husker gphoto2 til at skrive til mtp-enheder)

/Sune
Næh, det er jeg faktisk ikke sikker på, jeg troede alle de der dimser kunne optræde som usb-mass-storage. Ligemeget nu, den ryger tilbage til forhandler (elendig kvalitet, den var nok for billig)

- Ole