Re: Hvordan ændrer man default media afspiller i Gnome desktoppen?

Jesper K. Pedersen skrev:
> Jeg har været så fræk at installere en computer til mine forældre med
> Fedora Core 7 og Gnome desktoppen.
>
> De er dog rendt ind i at når de får videoklip tilsendt forsøger
> systemet som standard at afspille filen med Totem og ikke (g)mplayer.
>
> Da jeg ikke selv har den store erfaring med Gnome's desktop har jeg
> ikke kunnet finde det sted, hvor man kan ændre standard afspilleren.
>

> Det drejer sig ikke om afspilning igennem web browseren, men kun når
> der skal afspilles multimediefiler (video klip) fra deres harddisk.
>
> Jeg har prøvet at ændre indstillingen i Gnome-Control-Center ->
> [...]

Nu sidder jeg ikke ved en Gnome-desktop, men du højreklikker på filen
og vælger egenskaber. På første skilleblad "generelt" er der på KDE en
"Gear" knap, hvor, hvis du trykker, du kan stille rækkefølgen. Mener
at huske at de i Gnome er i et af de øvrige skilleblade og at valget
vist "huskes" for øvrige filer af samme type?

--
/Jan