Re: Ubuntu i386 på opteronmaskine?

Henrik Bork Steffensen skrev:

> I Debian findes der en flash9 plugin pakke (flashplugin-nonfree) som
> firker fint
> på min Opteron med 64bit's Firefox. Pakken er vel også tilgængelig i Ubuntu?
>
> (Nej, jeg ved ikke hvordan man nedgraderer Ubuntu.)
>

> --
> Henrik Bork Steffensen

Så vidt jeg har hørt, så findes Flash9 kun som 32 bit plugin.

Hvis 64 bit firefox skal bruge en 32 bit plugin, så kræves der et
wrappermodul.

På suse hedder det nspluginwrapper - det findes måske også i Ubuntu?

Efter installation skal du muligvis køre kommandoen:
nspluginwrapper -a -i
(muligvis som root)

Dette har virket på en Athlon64/suse10.2 og en turion64/suse10.3

/eskild