Re: Re: Kernel source til Mandriva 2007.1

>  Måske kan man 'opdatere' til en ny version på den måde.
> Men det synes jeg er lidt uoverskueligt, hvilken version har man så?.

Så har man jo netop der version man har bedt om, det er klart den
hurtigste og nemmeste måde at opgradere et system på.

> Ja, der er jo installeret en ny kernel ved siden af den gamle, så man
> kan vælge at boote med ny eller gammel kernel.
> To timer er lang tid, det tager ikke to timer at installere fra en DVD.

Måske ikke, men tilgengæld er det bare at skrive en enkelt kommando,
og så gå på toilet i to timer - så det må da betegnes som det
nemmeste.

> Jeg kører forøvrigt aldrig en upgrade-installation, men installerer
> den nye version på en partition ved siden af den gamle.

Det lyder da endnu mere besværligt end noget som helst andet - fjerner
du så den "ældste" installation hver gang du opgradere? Har du to
systemer liggende hele tiden?

Som der tidligere blev nævnt, når man opgraderer over nettet, så
bliver der kun hentet de pakker der er nødvendige at opgradere, og
ikke en hel DVD (!). Tiden det tager at købe en DVD, vente på at den
kommer hjem, pakker den ud og booter på den er klart sparet ved bare
at køre en simpel kommando (i langt de fleste linux-systemer).
Derudover slipper du sandsynligvis også for at reboote, og du slipper
for at ende med 25 forskellige DVD'er liggende, med 25 forskellige
versioner af systemet.

Jeg beklager meget, men jeg kan overhovedet ikke se hvordan det kan
være at foretrække en opgradering på den måde.

mvh
Tue