Re: ethtool og trigon3

On Tue, 27 Nov 2007 16:02:26 +0100 (CET), "Mogens Melander"
<mogens@xxxxxxxxxxxxx> wrote:
> Hej,
>
> Jeg har fæle problemer med et par gigabit netkort i en server.
>
> Kortene er Broadcom Trigon 3 (BCM95721) rev 4101.
>
> Switchen den er tilsluttet kører ikke autonegotiate, og jeg kan ikke
> andre kortenes setup med ethtool. Planen var at sætte speed 1000,
> duplex full og autoneg off med forskellige varianter af kommandoen:
>
> # ethtool -s eth0 speed 1000 duplex full autoneg off
> Cannot set new settings: Invalid argument
>   not setting speed
>   not setting duplex
>   not setting autoneg

> [...]
Hej Mogens

Det hjælper dig nok ikke så meget, men så vidt jeg ved findes der ikke
en standard for "forced 1000/FD". Nogle drivere kan overtales, men jeg kan
ikke se at du kan sætte noget der ligner det på tg3 modulet. Det er nok
ret driver afhængigt. Kan være driveren ikke vil være med til fordi der
ikke findes en standard for det.

Noget helt andet er at du kan nogle lidt irreterende problemer(som jeg har
oplevet på solaris maskiner mod cisco switche). Hvis du forcer gigabit har
jeg været ude for at de ikke kunne blive enige igen hvis switchen
genstartes, så er jeg blevet nød til at genstarte solaris maskinen
bagefter.

Kan desværre ikke hjælpe med dit problem

Mvh
Hasse