Re: Kopete, MSN-messenger og jeg ved for lidt..

Onsdag 05 december 2007 08:13 skrev Jim Oksvold:

> På min maskin viker ikke en gang oppdatering av SUSE 10.3
>
> Det er vel muligvis tale om en proxy server på skolen eller sentralt som
> kjører Windows 2003.
>
> Chat er velidig ofte sperret på skoler for å unngå problemer ved prøver.
>
> Hopp over problemet og bruk chat i Gmail.
> Tving de andre til å forlate MSN produkter helt og holdent.
>
> Livet er for kort til å slites med Microsoft.
>
> Mvh
> Jim Oksvold

 - tak for alle svarene, men vi er ikke hjemme endnu...

- se, på skolen er der stort set lukket for alt, det eneste jeg lige kan
genemskue der er åbent er port 80 ud...man kan ikke engang pinge osv. De er
virkelig bange for deres egen skygge. Men MS-messenger kan gøre som et
browserplugin (siger de...) i IE. Det er vist sådan eleverne snyder udenom.

Der er altså åbent for surf(80).

Jeg har en bunke servere stående, som er synlige på internettet. Jeg kan lave
port-forwarding i den grad jeg vil til dem. Jeg har X kørende på dem (hvis
jeg vil) osv.

Ku man nu ikke...med ssh forwarding lave noget der bruger port 80 ud til en af
remote maskinerne, på hvilke(n) jeg kunne have kopete kørende. Som så kunne
nås med enten NoMachine eller "ssh -XC user@IP kopete" ??

Husk nu, pigen på skolen sidder med en SuSE10.3 box, der er hun jo
indledningsvis heldig.

Aaaaaaahhhhhh, ide: ku' man monstro sætte NoMachine op til at køre i en
browser...og så give kopete applikationen den vej...?? Nogen ideer?

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard
Novell Certified Linux Professional 10035701
www.os-academy.dk
+45 5696 4223
Denmark.

Download 660 sider Rute's