Re: Hvordan laver SSLUG mail2news gateway?

Hej,

Jon Bendtsen <bendtsen@xxxxxxx> writes:

> jeg forstår ikke helt hvad du mener med message-id. emailen skulle
> gerne kun dukke op en gang. Eller var det en besked postet til news
> som så blev sendt ud på mailing listen igen eller hvad?

Newsserveren lader dig ikke poste samme besked mere end én gang, så
skulle det af en eller anden grund ske at samme besked bliver udsendt
via maillisten flere gange bliver den kun postet én gang på
newsserveren. Det er dog knap så relevant i det beskrevne
setup. Tilgengæld kunne det tænkes at man skulle "spejle" en ikke-lokal
gruppe eller en gruppe, man ikke kan gøre modereret. Her vil man skulle
hente artikler fra newsserveren og sende den til listserveren (fx vha
newsdeliver¹) Havde newsserveren ikke forhindret at samme besked
(message-id) kunne postes mere end én gang, ville der opstå et loop.

¹) http://newsdeliver.sourceforge.net/

> ved at sætte det der approved header, opnår jeg så også at den post ikke
> igen bliver sendt ud på mailing listen?

Ja, når du sætter approved headeren bliver artiklen rent faktisk posted
på newsserveren. Alle andre posts (hvor approved headeren ikke er sat)
vil blive sendt til moderator (som i dette tilfælde er maillisten).

Mvh
/Claus A