Re: Kan hverken se eller formatere nye diske

On Fri, Dec 28, 2007 at 13:55:40 +0100, soeren.koch@xxxxxxxx wrote:
> Ja og du skal nok slette op til 4 partitioner der har samme start cylinder!
> (nok noget microsoft kopibeskyttelse/krypteringshalløj) Har tidligere haft samme problem med almindelige USB-sticks, der var der 4 stk 'unknown' partitioner med samme startcylinder (med varierende størrelse, men alle overlappende). Da jeg først fik dem slettet med fdisk og oprettet en normal fat32 så virkede det.
> [...]

Og ellers kan window xp godt læse/skrive til ext2/ext3 partitoner
med passende windows drivere.
Det må komme an på hvad disken skal bruges til.

PS.

man skal huske at være root når man udfører:

   fdisk -l
eller
   fdisk -l /dev/sda

som alm. bruger vises det ikke altid, det afhænger af rettigheder.

--
mvh Frank Damgaard  |