Re: Kan hverken se eller formatere nye diske

On Fri, 28 Dec 2007 13:35:58 +0100, Jørgen Heesche <heesche@xxxxxxxxxxx> wrote:

Michael Schmidt wrote:
On Thu, 27 Dec 2007 09:58:41 +0100, Jon Bendtsen <bendtsen@xxxxxxx> wrote: Har nu (igen) forsøgt at forbinde en af diskene via en USB-IDE forbindelsesdims. (Har sat de oprindelige diske tilbage i maskinen for at have et virkende system)

Var står der i dmesg commandoen eller evt i filen /var/log/dmesg
 usb 6-4: new high speed USB device using ehci_hcd and address 3
usb 6-4: configuration #1 chosen from 1 choice
Initializing USB Mass Storage driver...
scsi1 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices
usbcore: registered new driver usb-storage
USB Mass Storage support registered.
usb-storage: device found at 3
usb-storage: waiting for device to settle before scanning
  Vendor: WDC WD25  Model: 00BEVE-00WZT0     Rev: 01.0
  Type:   Direct-Access                      ANSI SCSI revision: 00
SCSI device sda: 488397167 512-byte hdwr sectors (250059 MB)
sda: Write Protect is off
sda: Mode Sense: 03 00 00 00
sda: assuming drive cache: write through
SCSI device sda: 488397167 512-byte hdwr sectors (250059 MB)
sda: Write Protect is off
sda: Mode Sense: 03 00 00 00
sda: assuming drive cache: write through
 sda:
 Kan jeg formatere disken gennem USB addaptoren?
- også selv om den ikke får noget device-navn?
 På trods af teksten fra dmesg, findes der nemlig ingen dev/sda.

Prøv fdisk -l.
Disken er fundet som device sda, så er der sikkert også et device /dev/sda
Når jeg tilslutter disken via USB dukker der et /dev/sda1 op, men intet /dev/sda
Systemet ser altså en partition men intet device ????

fdisk -l ser stadig ingen ekstra disk :(

--
Med venlig hilsen
/Zmit/