Re: server og OS

I sslug.teknik, skrev Torben Andersen:
>  Skal have en billig fil server til noget ikke kritisk. Kan k=F8be en brugt S=
>  UN med Server harddiske:
>
>  2x SUN blade 100 med, 1x 500MHz CPU, 512MB memory, 2x 20GB disks
>
>  Eller:
>
>  2x SF 280R med:, 1x 750MHz CPU, 512MB memory, 2x 18GB disks

Jeg ville i hvert fald ikke kaste mig over noget aldrende hardware.
Alternativ:
køb en standard PC, stop 2 ens diske i og installer Ubuntu i Raid1 på
dem. Så har du også en maskine som kan alverdens andre ting hvis du en
dag skulle få lyst (virus-spam-scannner frontend for Exchange eller hvad
i ellers bruger i virksomheden, der er mange muligheder)

>  Beklager min disclaimer - den er tvungen.....

Det betyder jo ikke at den giver mening :-)

Jesper
--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxx, Jabber ID: jesper@xxxxxxxxxxxx