Re: ubuntu6.06.1-server-i386 på primergy econel 100 S2

Brian Jensen skrev:
Leif Lende skrev:

Hej Liste
Jeg har ingen erfaring med ubuntu eller debian-lignende, men har brugt redhat og lignende systemer (trustix) ide en del år. Jeg vil til at installere ubuntu på en ny primergy econel 100 S2 fra en CD rom.
Installation går igang med at udpakke, men så sker der ikke mere.
Da jeg er ny på ubuntu, kan I bilde mig hvad som helst ind.
Skal det ikke bare køre derudaf fra CD-rom installation?
VH Leif

Som et svar på spørgsmålet; Jo, installation burde bare køre derudaf. Du kan som foreslået prøve ubuntu serveren 7.10, ellers kan jeg varmt anbefale at poste dit problem på ubuntu-forumet, som er meget aktivt og generelt gode til at hjælpe. Ellers kan jeg sige jeg kører 7.10 serveren på min hjemme pc og er meget tilfreds. Bedste distro jeg har prøvet.

Det viste sig at være et problem med understøttelse af det indebyggede netkort, fandt en ud af på ubuntuforumet i samarbejde med debian. Det skulle forhåbentlig blive løst når ubuntu server LTS kommer med kernel 2.6.24
-----------------
citat:
Ubuntu er baseret på Debian distributionen. Jeg prøvede at installere Debian på samme maskine (netinst, http://www.debian.org) i går, og problemet lader til at være, at det indbyggede netkort, Intel® Nineveh 82566DM (se ds_prim-econel-100-s2.pdf), ikke er kendt af installationssystemet. På Nettet kan du se, at andre har haft samme vanskeligheder med det, og at der arbejdes på sagen. Tilsyneladende er det modulet a1000, som er problemet.

Jeg fik dette svar på en fejlrapport til Debians "installer-package" team:

> Debian Testing (downloaded Feb 28, 2008) failed to recognize the
> network adapter Intel Nineveh 82566DM on a Fujitsu-Siemens Econel 100
> S2 server. The hardware is described in ds_prim-econel-100-s2.pdf.

There's nothing really we can do about this in the installer until the
kernel is updated to a version that _does_ recognize/support your
controller.

We should be updating to a 2.6.24 kernel within a few weeks, so you may want
to try again then.

You can also try installing Etch using the unofficial images from Kenshi
Muto [1], which already use a 2.6.24 kernel.

Cheers,
FJP
Leif