Thunderbird, default browser, vis mails i HTML

Hej liste,

- jeg bliver aldrig færdig.

- hvor sætter jeg TB til at åbne et medsendt HTML link i Firefox?
- hvordan overtaler jeg TB til at vise mig modtagne mails i HTML format?
-jeg har faktisk søgt lidt, og fundet at i hvert fald første spørgsmål
kan løses med en del scripting osv., det kan da ikke passe at det er
nødvendigt....

SuSE10.3/KDE

PSPS: er der en snild måde hvorpå man kan trylle TB til at gå til næste,
ulæste meddelelse i en mappe? Som jeg har det nu, åbner TB mappen, men
springer ikke til næste ulæste. Hvis jeg sorterer efter tråd (som jeg
gør), så skal jeg nogle gange bladre lææææææænge for at finde næste
ulæste...

Med venlig hilsen/best regards
Verner Kjærsgaard
www.os-academy.dk