Re: Sendmail og hotmail

> Hej
>
> Er der nogen andre som mig, der har et problem med at blive fanget i
> Hotmails sort spamfilter-hul ?
>
> Ikke altid, men naesten altid bliver mine mails fanget og droppet af
> Hotmail.com uden at jeg kan se, at min server eller dens IP-adresse
> 130.226.208.167 er blacklistet hos nogen.
>
> Jeg spekulerer paa om det kan vaere fordi jeg bruger sendmail som mta og
> maaske i kombination bruger Thunderird som mailklient ?
>
> Kan det vaere fordi sendmail ikke inkluderer MS sender-ID eller hvad det
> [...]

Jeg har igennem en række år brugt sendmail (og bruger den stadigvæk) på
vores hjemmenetværk, og oplever ikke nogen problemer med at sende til
hotmail adresser.

Jeg har dog haft hvad der virker som det samme problem, hvilket jeg løste
ved at ændre sendmails headers til at udelade nogle lokale ip detaljer fra
vores hjemmenetværk.

Nu holder jeg mig til ændringer i sendmail's macro opsætning og ikke
direkte i dens konfigurations fil - men min egen ændring som løste
problemet med at aflevere email var :

define(`confRECEIVED_HEADER',`by $j $?r with $r$. id $i;$b')dnl

For "høgene", som søger at overholde diverse standarder med headers, er
det ikke en gyldig løsning da der ikke videregives oplysninger om
afsenders ip adresse (men det var de adresser jeg rendte ind i blev afvist
af mange modtagesystemer).

Mvh
Jesper K. Pedersen