Re: Browser pc -- kiosk

Hej Erik

Jeg har læst de forskellige indlæg og må indrømme at jeg ikke er helt enig i deres vurdering af performense. Performense kommer rigtig meget an på hvilken engine der bruges dekodning. Der er i store træk følgene:

- Gecko.
Bruges i Firefox og en masse andre.
- Webkit.
Bruges i safari OWB og andre.
- IE (måske, hvad hedder den egentlig).
Whatever....

Med den seneste version af Gecko har udviklerne været inde og kigge på WebKit, for at aflure hvordan det har fået den ret flotte performense. Det er så blevet lagt ind i den seneste Gecko engine så de performer ret ens her til slut. Det skulle være med i den nye Firfox version 3.

En anden detalje.
En tåbelig designet hjemmeside kan lægge enhver browser ned. Det er kun et spørgsmål om antallet af flash, fjollet js-scripts kode og andet snavs.

Umiddelbart ville jeg anbefale firefox. Jeg har selv lavet et projekt, hvor firefox blev brugt på en 600mHz Celeron uden Cache, 250Mb ram og onboard grafik kort. Det fungerede fint.

Erik Andresen wrote:
Hej

Jeg er medlem i en roklub, hvor vi skal til at bruge
et web baseret program til udskrivning (Når man ta'r
en robåd/kajak skriver man sig ud, og registrer igen
når man kommer ind)

Vi har derfor brug for nogle terminaler med en browser.
Det bør ikke være muligt for brugerne at ødelægge opsætningen
(slet ikke permanent), men de skal have mulighed for også at
browse andre hjemmesider, fx DMI og lignende. Vi er næppe
de eneste der har brug for at stille en web-browser
tilrådighed for en større flok, så jeg tænkte at I måske
har gjort nogle erfaringer.

Konkret er det blevet foreslået at købe en lille computer,
der kan hæftes fast bag på en faldskærm i VESA 10 hullerne.
Denne er baseret på en Vortex86 200 MHz cpu, har 128 MB ram,
og plads til et flash kort. Umiddelbart tror jeg den er for
svag til at køre en ordentlig browser (fx seamonkey, firefox),
men hvad mener I, og hvilken Linux distribution skal man
vælge? Jeg priotere et driftsikkert system, der er enkelt at
administrere, højere, end at det skal kunne køre på low end
hardware.

Mvh Erik Andresen (Skovshoved Roklub)

.