Re: Hurtig lav-kompressions transcoding

Citat af "A.Grandt" <asbjorn@xxxxxxxxxx>:

Hej

Jeg leger med Mediatomb, og er rendt ind i et interessant problem. Da
min PS3 ikke forstår Matroska filer, men ikke har problemer med h.264
i vob/mpg/avi kontainere (hvis h.264 streamen ellers er i orden) er
det vel ikke et større problem at få ffmpeg/mencoder osv til at lave
denne genpakning, men hvordan?

Et nødvendigt alternativ til de streams der ikke lader sig genpakke er
at transcode dem, og der bliver det specielt problematisk med HD
streams, selv en dual core 2,4GHz Athlon kan ikke følge med til en
real-time transcode af en 1080p stream, den har problemer nok med
720p.
Findes der en MPEG2, Divx/xvid kompatibel codec der kan komprimere
disse streams real-time med relativ lav CPU forbrug, hvor hastigheden
opnåes ved en meget lav kompression, istedet for kvalitet.

mjpeg er vist sådan en mulighed, men den har jeg aldrig brugt.

Nogle gode ideer der ikke involdverer at skulle transcode på forhånd?

Jeg bruger selv denne:

http://software.kallenberg.dk/rip-dvd/

kør:

$ rip-dvd --codec fast <filnavn>