Kopiering af en disk

Jeg skal kopiere en harddisk. Der er tale om en 160 GB HD til en Lenovo/IBM
laptop der vil blive forbundet vha. et eksternt USB-HD-kabinet. Disken
indeholder en Windows XP partition og en eller anden form for
setup/rescue-partition. Hvordan gør jeg bedst det?

Mit gæt er at jeg skal bruge dd, men kopierer jeg partitionerne hver for dig
eller hele disken samlet? Kopien vil i sidste ende blive skrevet til en disk
magen til den jeg kopierer fra, men den vil midlertidigt blive opbevaret som
en fil på en anden disk.

Mit umiddelbare gæt er at gøre det sådan:

dd if=/dev/sdb of=/root/diskkopi

Men er det korrekt? Og er der en bedre metode? Og hvilke faldgruber er der?

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  jens@xxxxxxx
Never invoke anything bigger than your head.
                                          -- Tips for Evil Cult Members

Follow ups