Re: Kryptere bash-scripts.

I sslug.teknik, skrev E. Sjørlund:

>  Nu skrev Frank Larsen ikke, hvilken sammenhæng der skulle bruges
>  kryptering i.

Nej..

>  Man kan med gpg kryptere et script, men kan man også pakke det ud og
>  eksekvere det med en enkelt kommando, eller kan man kryptere det, så det
>  stadig er eksekverbart, men blot ikke læsbart?

Det sidste tvivler jeg på er muligt. Hvis det blot er for at "skræmme
folk væk", så er der sikker noget som virker. Men jeg tvivler på at der
er noget der ikke kan omgåes ved blot at skrive en simpel wrapper til
/bin/bash

Hvis man vil gemme kildekode, så er scripting sprog næppe den korrekte
vej frem.

Jesper
--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxx, Jabber ID: jesper@xxxxxxxxxxxx