Re: Kryptere bash-scripts.

Frank Damgaard <frank_sslug@xxxxxxxxxxxxxx> writes:

> Jeg har dog set javascript kode som er lavet meget  svært at læse,
> ved at  køre det i gennem et program der laver det til "blok-programmering"
> og skifte variabelnavne (eller det er håndlavet).

Som Jesper siger har det ikke så meget at gøre med kryptering.

Jeg har også engang skullet distribuere et Java program. Der brugte jeg
en obfuscator til at gøre koden "ulæselig" før jeg oversatte programmet.

Derefter oversatte jeg programmet og prøvede at køre det igennem en
decompiler. Det kom ud næsten pænere end jeg selv havde skrevet det
bortset fra at alle variable nu hed 'a', 'b' osv.

Brugte man en time på at forstå grundklasserne og omdøbe dem, så havde
man nok overordnet fundet strukturen i programmet så langt at man kunne
arbejde videre med det.

Obfuscation er tæt på intet værd, hvis formålet er ikke at give sin kode
væk.

--
Jacob - www.bunk.cc