Re: Ekstern USB-disk vil ikke opdages

Jeg har et eksternt HD kabinet, som jeg forbinder til min Kubuntu 7.10 via
USB. Kabinet er et af dem hvor man nemt kan skifte diske, og det tager både
ATA og SATA diske. Jeg har 2 forskellige diske jeg gerne vil bruge i
kabinettet. Den ene er en 500 GB SATA og den anden er en 320 GB SATA.

500 GB disken virker fint. Den dukker fint op, og jeg kan se både disken selv
og dens partition (/dev/sdb og /dev/sdb1). Men 320 GB disken vil ikke lade
mig se dens partition (jeg får kun /dev/sdb frem). Hvis jeg sætter 320 GB
disken direkte i en maskine, så er der ingen problemer. Jeg kan fint se den
ext3 partition der er på disken.

Hvis jeg sætter 320 GB disken i det eksterne kabinet og prøver at fdisk'e den
(sudo fdisk /dev/sdb) får jeg denne besked:

Cannot read from /dev/sdb

Hvad kan der være galt?

Sidder kablet direkte i motherboardet, eller er det et udtag på forsiden af kabinettet? Nogle gange er kablingen inde i kabinettet ud til forsiden så dårlig at der kommer støj nok til at disken ikke virker.

/kallenberg
mangler I
for at kunne hjælpe mig? :-)

Der er ingen vigtige data på disken, så alle forslag kan bruges, inkl. en
reformatering.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  jens@xxxxxxx
Remember, reading J.R.R. Tolkien can be hobbit-forming.