apache2 - forskellig opførsel alt efter hvem der reloader

hejsa,
jeg har et meget underligt problem med min ene apache2 installation.
på maskinen kører web-administrationssystemet Confixx som med jævne
mellemrum reloader apache med nye indstillinger (f.eks. når ny vhost er
oprettet). Problemet er bare at når den gør det, så giver det
anderledes udfald end hvis jeg selv reloader den
med /etc/init.d./apache2 reload (eller restart).
Confixx reloader via et perlscript som køres fra cron.
Problemet viser sig ved, at hvis confixx har reloaded apache2 så kan
brugerne ikke få lov til at bruge ini_set() funktionen i php. Hvis jeg
derimod reloader apache2, så virker ini_set() funktionen fint. Dette er
rimeligt problematisk da netop denne funktion bruges en del i nogle af
de sider jeg har kørende.
Nogen der har en ide til hvad der kan være galt og hvordan det kan
rettes?

--
    Kim Schulz       | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@xxxxxxxxx | Work: http://www.devteam.dk/