Re: dvd_region

> Kære danske og svenske Linux kolegaer

Javel :-)

> Jeg fik fat i et program som hedder dvd_region.c som jeg compilerede og
> efter megen prøven (programmet indeholder ikke nogen rigtig hjælp) fik jeg
> ved at mounte DVD drevet og skrive dvd_region -r /mnt/dvd
> svaret:
> region 0
> hvilket jeg tolker som "ingen region sat" og hvilket kan være svaret på mine
> mange problemer.

0 er greit.

For de med Internet:
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_codes

Hvis du har DVD-ROM med region, så lønner det seg å slette regiontullet.
Det skjer ved å skrive ny Firmvare til Drevet.
Da opphører det å være problemer med dette. Just Works (TM:-)
Pass på å kjøpe DVD-ROM drev som kan få slettet region RPC-2

hvilken region tilhøre vi her i
> danmark?

Region 2

Mvh