Re: Permanent modprobe

On Tue, 27 May 2008 16:36:45 +0200, Lasse Poulsen <admin@xxxxxxxxxxx> wrote:

On Tue, 27 May 2008 16:18:21 +0200
"Michael Schmidt" <michael.zmit@xxxxxxxxx> wrote:

Hej NG
Min F***ing MTP musik-spille-dims kræver at fuse er "aktiv"...
i hvert fald bliver jeg foreslået at køre modprobe fuse (eller lign.
kan ikke huske den eksakte tekst lige nu og sidder ikke ved maskinen
så jeg kan kontrollere) hvilket løser problemet indtil næste reboot.

Hvordan er det at man får modulet til at være permanent aktivt/starte
ved boot?

PS: Kan det passe at MTPSync ikke findes som rpm-pakke?

På forhånd tak.

i /etc/modules kan du skrive navne på moduler som du vil have
autoloadet når maskinen startet op, et modul pr linie (samme navn som
med modprobe, altså uden .ko)

i min /etc/modules på ubuntu står følgende

# /etc/modules: kernel modules to load at boot time.
#
# This file contains the names of kernel modules that should be loaded
# at boot time, one per line. Lines beginning with "#" are ignored.

fuse
lp
rtc

Super. Tak. Det vil jeg prøve straks jeg kommer hjem. :)

--
Med venlig hilsen
/Zmit/