Re: Finde kilde fra IP nummer

Mogens Dybæk Christensen wrote:
> "E. Sjørlund" <es@xxxxxxxxxx> writes:
>

> Jeg havde pludselig en masse lignende trafik på mit net. Min Xerox printer
> havde Ethertalk og Bonjour enablet, og Wireshark afslørede den var involveret
> i den "ekstra" trafik.
>
> Har kvalt de options.

Jeg befinder mig på Rødkilde Højskole, hvor alle deltagere på de længere
ophold får udleveret en MacBook med OSX. Efter endt ophold, får de den
tilbudt til nedsat pris, hvilket omkring halvdelen af hvert hold vælger
at benytte sig af.

Takket være Wireshark, har jeg nu fundet ud af, at der er tale om et par
MacBooks, der står og råber op temmeligt tit.

At dømme efter siden http://www.multicastdns.org/ mener OSX folket
tilsyneladende, at de har opfundet den dybe tallerken i en forbedret
udgave, så jeg vil ikke forsøge at gøre mere ved det problem (kan ikke
følge Bent Baggers råd i et tidligere indlæg om at kvæle den trafik).

Tak for hjælpen, nu ved jeg da i det mindste hvem skurken er.