Re: Tele2ADSL: Kan ikke deles af flere gennem router

> Det er korrekt at der i nogle abonnementer kun er tilladt at have et
> vist antal computere tilsluttet en forbindelse, det er naturligvis
> noget underligt noget for man betaler jo for sin 10 mb linje så må man
> vel også bruge den som man lyster. MEN hvis du køber en router med
> dhcpserver i så vil udbyderen kun se at der er een bruger på
> netværket, da routeren så vil sørge for ipadresser til resten af
> netværket.
> Lad være med at købe noget billigt skrammel køb en linksys, den er
> lavet af Cisco som er verdens største leverandør af netværksudstyr.

Jeg tror nu udbyderen er ligeglad med om man bruger DHCP server eller ej.
DHCP er tildeling af IP adresser og anden netværksinformation.

Det routeren gør - som gør at du kan koble flere maskiner på er det der
kaldes NAT'ing (Network Address Translation).

Mvh
Jesper K. Pedersen