apt-get/dpkg problemer i Ubuntu

Jeg har prøvet at installere dokuwiki vha. apt-get og Adept Manager, men som
jeg skrev i en tidligere mail, ås gik dte galt. Her er hvad der skete:

$ sudo apt-get install dokuwiki
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following NEW packages will be installed:
  dokuwiki
0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 0B/1260kB of archives.
After this operation, 11,7MB of additional disk space will be used.
Preconfiguring packages ...
Selecting previously deselected package dokuwiki.
(Reading database ... 250892 files and directories currently installed.)
Unpacking dokuwiki (from .../dokuwiki_0.0.20070626b-1_all.deb) ...
Setting up dokuwiki (0.0.20070626b-1) ...
X_LOADTEMPLATEFILE /var/lib/dpkg/info/ucf.templates ucf

Nu er mit problem at jeg ikke kan få fjernet den pakke igen, så hver gang jeg
prøver at installere nye pakker, eller at opdatere mit system, så hænger
installationen det samme sted.

Jeg har prøvet at køre

$ sudo apt-get purge dokuwiki
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to
correct the problem.

Men når jeg så prøver det dpkg kald der bliver foreslået, så prøver den at
installere de pakker der ikke er installeret, og så hænger den igen.

Hvad gør jeg?

Jeg vil selvfølgelig helst have installeret dokuwiki, men hvis det ikke kan
lade sig gøre, hvordan får jeg så fjernet den, så den ikke bliver forsøgt
installeret?

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  jens@xxxxxxx
When asked "Mr. Ghandhi, what do you think of western civilisation?", Mahatma
Ghandhi answered "I think it would be a good idea"

Follow ups