Re: HDMI input til PC

On Fri, Jul 25, 2008 at 09:56:30 +0000, Per Jørgensen wrote:
> Heysa.
>
> Da jeg har lavet et medie center der fungerer via LAN i mit hus - ville
> jeg høre om der var mulighed for at kunen tilslutte parabol der?

ja man køber et DVB-S2 kort der virker med linux, nåh nej driver er vist
ikke helt klar til at vise mpeg4/HD...

Så jeg bruger  DVB-S kort til alm. SD kvalitet (Technisat SkyStar2 PCI)
og et DVB-T kort (Tehnotrend TT-1300 PCI) også SD.

> Jeg har PT et PVR-500 hauppauge siddende i min server og det fungerer
> egentlig fint, bortset fra jeg egentlig gerne ville kunne se HD signalet.
> Da jeg skal have det ind i hytten via parabol - hvad er mine muligheder
> så???

PVR-500 er et analog kort der laver analog om til mpeg2 i max 720x576 (SD)
så den kan vist ikke bruges til "HD".

Under alle omstændigheder er det dumt at lave et digital signal om
til analog for så at lave det om til digital (PVR-500)

> Jeg har pt en dreambox stående til modtagelse af signal fra Parabol - som
> jeg via PVR-500 /component får ind i serveren, men hvad nu hvis jeg gerne
> vil have det i HD?

/component ? har PVR-500 det ?

Jeg har et PVR-350 og Så vidt jeg ved er der valg mellem CVBS video eller S-video,
og med S-video som giver bedst kvalitet.

Kan dreambox ikke direkte overføre til serveren, dreambox har så vidt
jeg ved netværkstilsutning til det samme.

> Som sagt - jeg har overvejet en dreambox HD800 - Men der ender jeg i - at
> denne slutter i enten DVI eller HDMI, men hvordan og hvorledes er den
> bedste måde at få dette ind i serveren således at det kan blive en del af
> systemet!

direkte via LAN.

Jeg har ikke set udstyr til "analog input" fra HDMI.....

men hvis du gerne vil have det ind analogt, så brug SCART udgangen (eller S-video)
på HD modtageren og tilslut til PVR-500.
Du får det så godt nok ikke i HD opløsning.

> HVad er jeres bud på dette ??? Eller er der nogle PCI kort man kan få -
> der kan tage signal fra VIasat/CanalDigital - og så derefter på en eller
> anden måde få afkodet signalet ?

ikke officielt.

men Dreambox kan bruges med CONAX cam fra canal digital og der
findes vist noget "snask"-software til Dreambox så viasat kort kan bruges,
men kortet skal opdateres i original viasat receiver.

Du kan også finde DVB-S kort med CI-slot til CAM , dvs. tilsuttes CONAX modul
til Canal Digital's kort.

PS.
Så længe der ikke er brugbare linux drivere til DVB-S2 og at mpeg4 visning
kræver rimelig hidsig hardware, så har jeg ikke interesseret mig særlig meget
for HD ...

--
mvh Frank Damgaard  |