Re: JÆLP... Find-selekter-evaluer-tilføj programmer er problem for newbee...]

Hej Jørgen...

Det er muligt, at du ikke ser nogen årsag til dette, men det gør jeg.
Jeg har en lille værktøjskasse i form af forskellige større eller mindre
dedikerede utilities og applikationer, som jeg meget nødigt undværer når
jeg står overfor en given maskine som giver problemer. Sæt USB-sticken i
og 5 sekunder efter har jeg afgang til det hele paletten. Tag USB
sticken ud og intet er længere på gæstmaskinen. Jeg har ikke rørt ved
brugerens egen opsætning. Det behov har jeg næsten dagligt. Nu er det
selvfølgelig nemt da ingen - over hovedet - bruger Linux hvor jeg færdes
professionelt. Faktisk kender jeg ikke en eneste som bruger eller har
kendskab af betydning til LINUX. Enkelte gange har jeg omkring
frokostbordet omtalt Linux, men kun modtaget hovedrysten og udsagnet
"spild af tid". I Linux verdenen (diverse fora - selvfølgelig det stik
modsatte fortegn). I dette ingenmandsland skal man åbenbart bevæge sig
meget forsigtigt for holdningerne står så stejlt, at det i min
opfattelse er en direkte hindring for en videre Linux udbredelse. Netop
derfor prøver jeg - mest i fritiden - at få en indsigt i Linux Og den
potentielle anvendelse jeg måtte kunne gøre af systemet. Jeg render bare
hele tiden imod en teknisk/faglig lodret mur an indforståethed og
bedrevidenhed. Men OK hvis det er vilkårene. Jeg så bare gerne, at Linux
blev et alternativ på desktoppen. og det ER det ikke i dag.
Beklager min lidt polemiske fremturen.
vh
poul