Re: Erstatte en linie med en anden i script

On Mon, Aug 18, 2008 at 08:59:39 +0200, Torben Andersen wrote:
> Tak for hjælpsom feedback.
>
> Så lykkedes det:-) Hvis jeg tilskrev variablen med:
>
> modified_algo2=\"$modified_algo\" og dernæst kaldte perl scriptet:
>
> substitute.pl $modified_algo2
>
> Virker det ikke. Hvis jeg i stedet bruger:
>
> substitute.pl "$modified_algo" virker det perfekt.

Der har nok været mellemrum eller andre specialtegn i den streng
($modified_algo)
Så hjælper det med dobbelt quotes.

Husk det er shell der sender ARGS videre til programmet,
og shell adskiller ved "white space", og laver vise substitutioner
ved visse tegn.

--
mvh Frank Damgaard  |