Re: Undgå password auth. over SSH pr. user

"Anders Aspegren Søndergaard" <andersas@xxxxxxxxx> writes:

> Jeg har en SSH konto på en server, som jeg ikke selv har
> administrationsadgang til.
> Til den SSH konto vil jeg gerne have public key autentifikation.
> Det er let nok at konfigurere, men hvordan undgår man så, at
> password autentifikation stadig virker?

Det kan du ikke. Den eneste måde er at slå password authentifikation
fra er i konfigurationen af selve serveren. I .ssh/config konfigurerer
du kun klienten på maskinen.

> Det er jeg ikke så glad for, da min ukrypterede webmail samme sted
> bruger samme kodeord.

Så skift kodeordet ud på den ene konto, slå udbyderen med et cluebat
eller find en fornuftigere udbyder.

//Makholm