Re: "Screenshot" af webside

On Thu, Sep 18, 2008 at 10:18:04 +0200, Robert Larsen wrote:

> X kørte skam. Programmet starter en Xvfb (virtuel X), og jeg startede
> det faktisk endda fra min desktop, så det havde ikke engang været
> nødvendigt.
>
> Det, jeg skal bruge det til, er en måned for måned historik af
> udviklingen af vores hjemmeside. Der sker aaalt for meget på database,
> spil, Ajax delen til at det vil give mening bare at bruge vores versions
> styrings system til at kigge tilbage, og netop fordi siden bruger Ajax
> kan vi ikke bare wget'e forsiden.
>
> Det skulle gerne være ment for enhver i fremtiden at se, hvordan siden
> [...]
Prøvede du khtml2png, som der var en der foreslog? Det lyder til at være
precis det du har behov for. Du kan finde det her:
http://khtml2png.sourceforge.net/

Jeg har lige testet det, og det spiller maks for mig. Jeg testede på med
følgende kommando linie:

./khtml2png2 --auto body_top http://www.komogvind.dk komogvind.png

Og det lavede et screenshot af hele siden, selvom min skærm er lavere
end siden. Det kræver dog en X server, og det sprøjter en del vinduer op
på skærmen, men mon ikke det kan lokkes til at køre i Xvfb?

--
Med venlig hilsen
	Klaus S. Madsen