Re: Postfix masqurade

Jon Bendtsen skrev:

On 22/09/2008, at 11.54, Per Jørgensen wrote:

Hey teknikgruppe.
Jeg er rendt ind i et lille problem, som jeg lige ville høre om det var muligt at løse nemt. Vi har på mit job 16offentlige IP-adresser som bruges til forskellige services og maskiner. Vi har en Ipcop Firewall kørende -. som default er sat til *.45 som udgående IP-adresse.

Hvorfor ikke bare sætte default udgående adresse fra mailserveren til . 40 ?

Det er jo firewallen der generelt laver dette trick. Da de står i en DMZ-zone bag en firewall - hvor jeg ikke lige kan se denne mulighed - er det derfor jeg spørger? Hvis jeg kunne sætte den til dette - havde dette været løsningen, men det kan jeg ikke - mm du har et godt bud på hvordan???
JonB