Re: netværksproblemer under Ubuntu

On Thu, Oct 09, 2008 at 10:51:25AM +0200, klavs Klavsen wrote:

<snip>

> Der findes adskillige sysctl settings der kan påvirke hvordan de interfaces
> opfører sig.
>
> Du kan også prøve noget så simpelt (og gammeldags :) som at hæve metric'en
> på det ene netkort.
>
> Hvis du vil vide hvad der faktisk går galt, vil jeg anbefale dig at hive
> wireshark frem (snif med tcpdump til en fil som du så åbner med wireshark
> på din desktop).

Det vil jeg prøve - men først skal jegse om jeg kan fixe:
dpkg --configure -a
dpkg: ../../src/packages.c:221: process_queue: Assertion `dependtry <=
4' failed.

det er libc6 der er problemet - so un-install som angivet a nogen på
nettet er ikke vejen frem.

> --
> Regards,
> Klavs Klavsen, GSEC, klavs@xxxxxxxxxxxxxx

Karsten

Karsten Bolding                    Bolding & Burchard ApS
Strandgyden 25                     Phone: +45 64422058
DK-5466 Asperup                    Fax:   +45 64422068
Denmark                            Email: karsten@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

http://www.findvej.dk/Strandgyden25,5466,11,3