DVB-C Channel Scan

 Hey jeg er starte med at se på linux for en månde tid siden så jeg er ret ny i linux, så der er nogle ting som jeg ikke helt forstår hvad folk laver på diverse forums.
Så håber lidt på at jeg kunne få noget hjælp her og komme videre ind i verden af linux.

Jeg køre Kubuntu med media centeret fra Linuxmce.org, der ønsker jeg så at bruge Mythtv til at se tv med.
Valgte at købe et terratec Cenergi C pci så der havde jeg også en del udfordringer med at få det til at virke så jeg kunne komme til at scanne.
Fandt en på IRC kanal som var hjælpsom med at sættet det op.

Det jeg har prøvet er at følge denne guide http://www.mythtv.org/wiki/index.php/Channel_tuning_broken_with_DVB-C
og den her http://svn.mythtv.org/trac/ticket/3640, men må kan sku ikke helt forstå hvad og hvordan de gør tingende.

har prøvet at køre Patch'en mythic.pl men syns ikke helt jeg ved hvordan det skal gøres.

Det jeg har prøvet at gøre.
Har lavet en Channel.conf og prøvet at sættet den ind i Mythtv og så se om jeg kunne se noget tv, men fik fejlen "NO Lock"

Kunne være rigtig lækkert hvis der var nogle der havde tid til at hjælpe med en nybegynder guide til DVB-C Tuning og Hvordan det hele skal Patches for at det virker.

Med Venlig Hilsen
Henrik Jensen
Esbjerg

Follow ups