Kan ikke få pam_mysql til at virke

Hej

Jeg sidder og prøver at få pam_mysql til at fungere, men det lykkes ikke
rigtigt, så jeg har smidt lidt syslog ind her og der for at se, hvad der
sker og fundet ud af, at password strengen, som kommer fra min SSH
session er null.

Linjen i pam_mysql.c som henter pointeren til passwordet ser således ud:

retval = pam_get_item(pamh, PAM_AUTHTOK, (PAM_GET_ITEM_CONST void
**)&passwd);

...og så indsatte jeg følgende lige nedenunder:
syslog(LOG_AUTHPRIV, PAM_MYSQL_LOG_PREFIX "Return value: %d Password: %s
Success: %d.", retval, passwd, PAM_SUCCESS);

Når jeg så logger ind, får jeg følgende i auth.log:
pam_mysql - Return value: 0 Password: (null) Success: 0.

pam_get_item returnerer altså PAM_SUCCESS men har lagt en NULL pointer i
 passwd.

Kan det være rigtigt ?
Eller har jeg gjort noget helt forkert i min konfiguration ?

/etc/pam.d/sshd indeholder bl.a. følgende:
auth       sufficient   pam_env.so # [1]
# In Debian 4.0 (etch), locale-related environment variables were moved to
# /etc/default/locale, so read that as well.
auth       sufficient   pam_env.so envfile=/etc/default/locale

auth       sufficient pam_mysql.so  user=root              \
                                    passwd=secret          \
                                    host=localhost         \
                                    db=ispdb               \
                                    verbose=1              \