Re: partimaged - har nogen fået den til at virke?

2008/10/30 Mogens Dybæk Christensen <mdc@xxxxxxxxxxxx>:
> Sidder med min Ubuntu 7.10 (Acer) og en anden maskine (IBM T20) der
> lige nu kører systemrescueCD-1.1.0, men ellers har Ubuntu 8.04
> installeret.
>
> Jeg har endnu en T20 og får en 3., og vil derfor gerne kunne klone
> disse. Ideen er at få et image over på Acer, og klone derfra.  Har
> gjort flg.:

Brug evt. clonezilla livecd'en til partimage backup. Det virker bare.
Husk at undgå at bruge UUID i /etc/fstab og /boot/grub/menu.lst, da
de jo ændre sig fra maskine til maskine.
Sæt en label på dine filsystemer istedet for at brug dem i
/etc/fstab og /boot/grub/menu.lst

Mvh
Martin